RENDEZ-VOUS AU CINEMA CIKLUS FRANCUSKOG FILMA U KINU KORZO

Od 17. rujna do 17. listopada 2021. u hrvatskim će se kinima po šesti put zavrtjeti Rendez-vous au cinéma, program realizira Hrvatski audiovizualni centar, Hrvatska mreža neovisnih kinoprikazivača u suradnji s Francuskim institutom u Hrvatskoj.

Kako Francuski institut ove godine obilježava 100.-u godišnjicu djelovanja u Hrvatskoj, u ponudi su ne samo stari filmovi već ovaj put isključivo suvremeni francuski naslovi.

Radi se o izboru značajnih filmova ključnih autora suvremenog francuskog filma (2001.-2019.).

 

Ludi Pierrot jedan je od najslavnijih filmova u opusu modernističkog prvaka Jean-Luca Godarda, po nizu kritičara i vrhunac prve faze njegove karijere koja je trajala otprilike do 1967.  Tu su i crnohumorna krimi komedija s elementima mjuzikla 8 žena te najbolji francuski dokumentarni film iz 2016. godine Sutra. Posljednjeg dana revije francuskog filma bit će prikazan animirani film  Avantura na sjeveru o herojskoj ekspediciji mlade djevojke na Sjeverni pol. Film je 2015. godine dobio nagradu publike na Festivalu u Annecyju, vjerojatno najvažnijem festivalu animiranog filma u svijetu.

PROGRAM RENDEZ-VOUS AU CINEMA:

• 18.09.2021. – 20 SATI – LUDI PIERROT

RENDEZ-VOUS AU CINEMA CIKLUS FRANCUSKOG FILMA U KINU KORZO

ULOGE: Jean-Paul Belmondo (Pierrot), Anna Karina (Marianne), Graziella Galvani (Maria), Jean-Pierre Léaud, Hans Meyer, László SzabóREŽIJA: Jean-Luc Godard
ŽANR: igrani, romantična krimi-drama
SADRŽAJ:
Ferdinand Griffon nesretno je oženjen, a nedavno je i dobio otkaz u televizijskoj kući u kojoj je bio zaposlen. Nakon posjete besmislenoj pariškoj zabavi ispunjenoj ispraznim pretencioznim diskusijama, odluči pobjeći s bivšom djevojkom Marianne Renoir na sam 14. srpnja, obljetnicu Francuske revolucije, ostavljajući iza sebe suprugu, djecu i buržoaski način života. Slijedeći Marianne u njezin stan, gdje pronađu leš muškarca, Ferdinand, kojeg Marianne zove Pierrot („tužan klaun“), shvati da su njoj na tragu agenti OAS-a, tajne desničarske organizacije koja se bori protiv oslobođenja Alžira od francuske kolonijalne vlasti. Ferdinand i Marianne mrtvačevim automobilom krenu prema jugu, put Sredozemnog mora…
Ludi Pierrot jedan je od najslavnijih filmova u opusu modernističkog prvaka Jean-Luca Godarda, po nizu kritičara i vrhunac prve faze njegove karijere koja je trajala otprilike do 1967. Najposvećeniji hrvatski poznavatelj Godardova opusa i poetike, Tomislav Brlek, ovako opisuje i tumači film: „Kombinacijom disparatnih elemenata i oblikovnih postupaka, filmski kodovi određuju se prema naslijeđu slikarstva i književnosti, poistovjećujući introspekciju protagonista s ispitivanjem mogućnosti filma: prikaz događaja određen je značenjem koje imaju za pojedine likove; prekidan pjesmama i izravnim obraćanjima kameri, temporalni i kauzalni slijed negira se naizmjeničnom montažom uzastopnih zbivanja, predočeno se modificira uporabom jednobojnih filtara te vizualnim i verbalnim citatima, slici se supostavljaju dnevnički komentari. Aktivirajući brojne kulturne reference, od Célinea, Picassa i Vijetnama do Rimbauda, Fullera i arapskog svijeta, ‘montaža atrakcija’ oblikuje prikazano u složene značenjske sklopove dovodeći tumačenje do nužno nasilnog prekida beskonačnog odlaganog smisla, pri čemu se glorifikacija slučaja, spontanosti, nelogičnosti i proizvoljnosti prokazuje kao ponavljanje klišeja, upozorava na nemogućnost radikalnog raskida.“ Kao predložak za film poslužio je noir roman Opsesija američkog pisca Lionela Whitea, a Godard je, kao i obično, scenarij, ili bolje rečeno ‘scenarij’, napisao dan prije početka snimanja pa su mnoge scene glumci improvizirali na setu. Nepotpisani asistent režisera bio je omiljeni Truffautov glumac Jean-Pierre Léaud (400 udaraca, Ukradeni poljupci, Dvije Engleskinje i kontinent) koji je u filmu ostvario i cameo rolu, dok su u glavnim ulogama omiljeni Godardovi glumci tog razdoblja, Jean-Paul Belmondo i režiserova družica i muza Anna Karina. Ludi Pierrot bio je službeni francuski kandidat za Oscara, ali nije izborio nominaciju. Sam Godard opisao ga je kao djelo „povezano s nasiljem i usamljenošću koje danas leže tako blizu sreći; u velikoj mjeri to je film o Francuskoj“.

 

25.09.2021. – 20 SATI – 8 ŽENA

RENDEZ-VOUS AU CINEMA CIKLUS FRANCUSKOG FILMA U KINU KORZO

ULOGE: Virginie Ledoyen (Suzon), Danielle Darrieux (Mamy), Firmine Richard (gđa. Chanel), Catherine Deneuve (Gaby), Emmanuelle Béart (Louise), Isabelle Huppert (Augustine), Ludivin Sagnier(Catherine), Fanny Ardant (Pierrette)REŽIJA:
François Ozon (prema drami Roberta Thomasa)

ŽANR: igrani, krimi komedija

SADRŽAJ: Otmjena ladanjska kuća bogate francuske obitelji tvorničara Marcela tijekom zime krajem 50-ih godina prošlog stoljeća. Jednog jutra Marcel biva pronađen mrtav, a smrt je nastupila od ubodne rane nanesene nožem. Čini se da je ubojica jedna od osam žena koje su na različite načine bile povezane s Marcelom. Osim njegove supruge Gaby, kćeri Suzon i punice Mamy, koja je vezana za invalidska kolica, tu su i šogorica Augustine, pokojnikova sestra Pierette, kuharica Chanel i služavka Louise. Kuća je zametena snijegom, telefonske linije su u kvaru, i sve je očitije da je jedna od žena zasigurno počinila ubojstvo. No potraga za ubojicom ubrzo će se pretvoriti u uzajamno sumnjičenje svih žena, a time će na vidjelo izići mnoge tajne iz života svih njih. Osim što je Gaby izuzetno nesklona Pierette, pjevačici u noćnom klubu za koju se priča i da je prostitutka, te joj ranije nije bio dopušten ulazak u kuću, čini se i da Mamy nije toliki invalid kolikim se predstavlja, a Suzon se u kuću vratila prethodne noći, želeći ocu reći da je trudna. Nevolje će početi stvarati i posluga, jer će kuharica Chanel i služavka Louise u jednom trenutku zaprijetiti samoubojstvom.

Godine 2002. na Berlinaleu nagrađena Srebrnim medvjedom za skupni nastup osam sjajnih glumica predvođenih razigranom Fanny Ardant (Živahno nedjeljom!, Elizabeta, Pariz, volim te), koje su iste godine kao ansambl osvojile i Europsku filmsku nagradu, te ovjenčana Nagradom čitatelja dnevnog lista Berliner Morgenpost, a godinu kasnije nominirana za prestižnu francusku filmsku nagradu César u čak 12 kategorija, uključujući one za najbolji film, redatelja, scenarij i četiri što glavne, što sporedne glumice, crnohumorna krimi-komedija s elementima mjuzikla suscenarista i redatelja Françoisa Ozona temeljena je na istoimenom kazališnom komadu francuskog književnika, glumca i filmskog redatelja Roberta Thomasa. Djelo pisca žanrovski srodnog i u Francuskoj svojedobno vrlo popularnog djela Man Trap, prava za ekranizaciju kojeg je otkupio Alfred Hitchcock, koji ga je pod redateljskom palicom Johna Brahma adaptirao u jednoj epizodi serijala Sat s Alfredom Hitchcockom iz 1965., uz Ozona je u scenarij pretočila Marina de Van (U mojoj koži), scenaristica, redateljica i glumica specijalizirana za suptilne i nerijetko pomaknute obrade ženskih priča. Konačni rezultat je dinamično, prilično šarmantno, uzbudljivo, vrlo duhovito i izuzetno raspoloženo glumljeno ostvarenje redatelja koji je prema vlastitim riječima dugo godina želio snimiti film u kojem bi glumile samo žene. Riječ je o vrlo zabavnom djelu raskošnog kolorita i podjednako raskošne kostimografije koje efektno koristi ozračje francuske provincije 50-ih godina prošlog stoljeća, istodobno zgodno parodirajući žanr filma detekcije te inteligentno prepuštajući glumicama da s humorom i (auto)ironijom pristupe tipovima uloga kakve najčešće tumače.

 

• 02.10.2021. – 20 SATI – SUTRA

RENDEZ-VOUS AU CINEMA CIKLUS FRANCUSKOG FILMA U KINU KORZO

REŽIJA:
Cyril Dion 

ŽANR: dokumentarni

SADRŽAJ: Nakon što je glasoviti britanski znanstveni časopis Nature, publikacija koja se smatra najcitiranijim od svih znanstvenih časopisa na svijetu, objavio tekst o mogućem izumiranju dijela čovječanstva već i prije kraja 21. stoljeća, umjetnici Cyril Dion i Mélanie Laurent zaključili su da je kucnuo trenutak da pokušaju nešto učiniti za spas Zemlje. Francuski prozaik, pjesnik, scenarist, filmski redatelj i aktivist Cyril Dion, te ugledna i nagrađivana francuska karakterna glumica Mélanie Laurent, koja je sjajne uloge ostvarila i u filmovima Otkucaj koji je moje srce preskočilo Jacquesa Audiarda, Nemilosrdni gadovi Quentina Tarantina, Koncert Radua Mihaileanua i Početnici Mikea Millsa, shvatili su da je vrijeme da koliko mogu pridonesu rješavanju, ili barem ukazivanju na probleme koji planetu Zemlji prijete uslijed ekoloških, ekonomskih i socijalnih kriza koje pogađaju sve zemlje na svijetu. Način koji su izabrali jest pripovijedanje pozitivne priče i ukazivanje na problem, kao i upućivanje na moguća rješenja.

Zaključivši da nema smisla pribjegavati katastrofičnom diskursu, već optimistično predočiti brojne inicijative koje su već dale ploda kroz aktivistička djelovanja diljem svijeta, Dion i Laurent su okupili četveročlani tim te u deset država u različitim krajevima svijeta proveli temeljita istraživanja s ciljevima da s jedne strane upozore na sve, ili barem većinu problema s kojima se te države suočavaju, a s druge da pokušaju dokučiti i razumjeti potencijalne katastrofe koje nam svima prijete, kao i kako te katastrofe izbjeći. Na svom putovanju upoznali su entuzijastične pojedince i male zajednice koje ponovo otkrivaju poljoprivredu, koje uče kako racionalnije i svrhovitije koristiti energiju, koje primjenjuju nove oblike ekonomskih odnosa, kao i direktnu demokraciju i nove načine demokratskog djelovanja, te u kojim se u skladu sa svim tim drugačije koncipira i obrazovanje. Pridruživši se konkretnim i pozitivnim akcijama koje se već provode, i koje daju zanimljive i hvalevrijedne rezultate, Cyril Dion i Mélanie Laurent su počeli shvaćati kakav bi svijet sutrašnjice mogao biti, kao i to da katastrofe nisu neizbježne.

 

• 09.10.2021. – 18 SATI – AVANTURA NA SJEVERU

RENDEZ-VOUS AU CINEMA CIKLUS FRANCUSKOG FILMA U KINU KORZO

REŽIJA: Rémi ChayéMuhammad & Omar Faruk
ŽANR: animirana avantura, RENDEZ-VOUS AU CINEMA 2021

SADRŽAJ:
Animirani film o herojskoj ekspediciji mlade djevojke na Sjeverni pol. Film je 2015. godine dobio nagradu publike na Festivalu u Annecyju, vjerojatno najvažnijem festivalu animiranog filma u svijetu.Sasha, mlada ruska aristokratkinja, oduvijek je bila fascinirana djedovim avanturističkim životom. Poznati istraživač, dizajnirao je veličanstven arktički brod, ali se nije vratio sa svoje posljednje ekspedicije na Sjeverni pol. Kako bi spasila čast svoje obitelji i razriješila tajnu djedova nestanka, Sasha kreće na Sjeverni pol slijedeći djedov trag.

 

%d bloggers like this: