ŠUMSKA PEDAGOGIJA – “FOREST PEDAGOGY “
POTIČE SUŽIVOT S PRIRODOM
Zašto šuma, što šuma potiče?
Izuzetna je to okolina koja omogućava senzorna
iskustva, znatno više nego drugi ekosustavi.
Šuma kao zdrava lokacija za učenje potiče sposobnost
promatranja i slušanja, stimulira socijalne interakcije
među djecom.
Šumska pedagogija ili pedagogija održivog razvoja
doprinosi obrazovanju za održivi razvoj u skladu s UN
Agendom 2030. i njezinih 17 ciljeva održivog razvoja
i zajedno sa Svjetskim akcijskim programom za
obrazovanje za održivi razvoj, promiče vrijednosti i
ponašanja potrebna za održivu budućnost – za
postizanje okolišne zrelosti kod djece, donosi
sveobuhvatni pristup i participativne obrazovne
metode i pristupe.
Hrvatska tek razvija šumsku pedagogiju, te ona nije uvrštena u sustave obrazovanja, što je velika razlika u odnosu na ostale europske zemlje.
U susjednoj Sloveniji primjerice postoji mreža šumskih škola i vrtića te Institut za šumsku pedagogiju
Ovim prvim koracima, pokušavamo to promijeniti i kod nas te polako krenuti s edukacijom odgajatelja .